You are here
Home > Featured > Interviu cu Cristina Jacob: „Am inceput sa fac filme din primul an de facultate cu resurse foarte putine”

Interviu cu Cristina Jacob: „Am inceput sa fac filme din primul an de facultate cu resurse foarte putine”

Cristina Jacob este o tanara regizoare, proaspat licentiata in regie de film, ea absolvind de curand facultatea de profil ca sef de promotie.

In prezent, Cristina Jacob isi continua studiile in Marea Britanie, unde urmeaza un masterat in cinematografie la London Film School.

Inca din copilarie, a fost fascinata de filme si mai ales de modul in care filmele sunt facute. A regizat pana in momentul de fata trei scurt metraje de fictiune si un documentar.
 
Cu scurt metrajul The Dowry a fost selectionata la Short Film Corner de la Cannes, Festivalul International Dakino, Festivalul International de Film Cinemaiubit, Ruby Mountain Film Festival USA, unde a castigat si premiul pentru cel mai bun film de scurt metraj studentesc.

Inainte sa devina regizor de film, a lucrat cativa ani in televiziune, ca prezentatoare la MTV si reporter la Prima TV. A infiintat in 2011 casa de productie Zazu Film, urmand anul acesta sa debuteze cu primul ei film de lung metraj.

Ii simpatizeaza foarte mult pe regizorii Martin Scorsese, Darren Aronofsky si Pedro Almodovar.

Filmul ei preferat este Mr. Nobody, de Jaco Van Dormael.

Iata in continuare un interviu exclusiv acordat site-ului nostrum, CineFan.ro de catre Cristina Jacob cu ocazia premierei scurt metrajului sau, In film la Nasu’ in cadrul proiectului Hot Shorts (pe care il puteti vedea in cinematografele din toata tara).

Emanuel Lazarescu: Cum ai pornit pe acest “drum” al cinematografiei?
Cristina Jacob: E o poveste lunga, da pe scurt cred ca a fost mana destinului. Dupa ce am cochetat cu meseria de reporter, mai apoi am avut propria afacere, hotarasem sa urmez o facultate de profil pentru business. In drum spre admitere, m-am gandit ca nu as avea ce sa invat de la un profesor angajat,care practic nu are o afacere. Am simtit ca asta pot sa o fac intuitiv si ca ar trebui sa urmez o facultate care sa-mi placa in adevaratul sens al cuvantului. Am facut stanga imprejur si m-am dus la arte , unde am dat la regie de film si am si intrat. Anul acesta am absolvit sefa de promotie, iar acum urmez masterul facultatii London Film School.

Emanuel: Cat de greu este sa faci film in Romania? Chiar si scurt metraj…
Cristina: Nimic nu este usor daca vrei sa fie facut bine, cu atat mai putin un lucru care necesita macar o minima investitie plus mobilizarea unei echipe de actori si profesionisti in domeniu. Pentru mine a fost un lucru destul de firesc, pentru ca am inceput sa fac filme din primul an de facultate cu resurse foarte putine. Eu scriam scenariul, colegii ma ajutau, faceau imagine, montaj, actori din facultate  veneau fara bani, mancam covrigi toata ziua…si asa am facut primele filme. Toti faceau asa si cumva este normal. Asa invatam. Cand ai un film care necesita un buget mai mare, participi la concursul de scenarii la CNC si daca e un scenariu bun ai sansa sa castigi niste bani s-ti faci filmul. Nu e usor, ba chiar este destul de anevoios, pentru ca necesita timp, o poveste puternica, noua mai ales putere de convingere. Poti face filme daca vrei, important este sa vrei. Acum si telefoanele mobile au o camera video…

Emanuel: Care este “geneza” filmului In film la Nasu’? De unde a pornit toata povestea? Pentru ca l-am vazut si mi-a dat impresia ca ar fi pornit de la o intamplare reala… Asa e?
Cristina: Da, este inspirat dupa o poveste reala. Mi-am stabilit ca o provocare sa fac comedie si am dat zvon in tara ca vreau un scenariu pe acest gen. Au venit cateva catre mine, dar pana la urma m- am oprit la o intamplare reala, povestita de un actor coleg la telefon. I-am spus : „scrie-mi o pagina cu intamplarea ta”, ceea ce a si facut. De aici am inceput sa ma documentez, sa merg chiar eu in vama moldoveneasca si am scris scenariul .

Emanuel: As vrea sa vorbim putin de actori… care mi se par foarte bine alesi! Ai facut casting, sau i-ai remarcat in alte productii?
Cristina: Ma bucur mult daca am reusit sa transmit asta. Actorii au trecut printr-un casting, prin multe probe si mai apoi repetitii. Am tinut foarte mult ca actorii din rolurile moldovenilor, sa fie chiar basarabeni, pentru a pastra autenticitatea limbajului si nu numai. Asadar, toti moldovenii din film sunt chiar basarabeni.

Emanuel: Cum l-ai convins pe Florin Calinescu sa revina la film dupa o perioada destul de lunguta in care nu l-am mai vazut la cinema?
Cristina: Nu stiu daca l-am convins eu sau scenariul… Cert este ca i-a placut povestea si chiar a venit cu un aport creativ important. Este un adevarat profesionist , un mare comedian, de la care am avut de invatat. Il respect si il stimez enorm pentru ceea ce este ca om si creator.

Emanuel: N-am sa te intreb cum l-ai “convins” pe Coppola sa apara in film. In schimb am sa te intreb daca a vazut filmul si daca i-a placut?
Cristina: A vazut filmul, a ras, i-a placut. Altfel nu as fi avut permisiunea sa-l asociez cu acest film.

Emanuel: Cum ti s-a parut ideea aceasta cu Hot Shorts? Trei filme, trei regizori, trei genuri diferite?
Cristina
: Este o idee foarte buna de lansare a tinerilor cineasti,iar pentru publicul spectator un cadou. Vad trei povesti diferite, trei filme scurte, trei genuri diferite, pentru acelasi timp investit la cinema.

Emanuel: Stiu ca acum 2 ani ai facut un scurt metraj documentar despre Mircea Veroiu. Cum l-ai ales pe el ca subiect al filmului?
Cristina
: Tristul adevar este ca la acel moment nu stiam mai nimic despre acest mare regizor. A venit intr-o zi la cursul de regie, domnul regizor profesor Carmazan si mi-a adus o carte scrisa de Silvia KerimUltima vara a tineretii– mi-a zis :”citeste, poate ti-ar placea, pentru ca eu cred ti se potriveste acest subiect de documentar”.Am citit cartea si m-am indragostit de Mircea Veroiu si acea perioada frumoasa,dar cu multe provocari ale generatiei din care Veroiu facea parte. A devenit o obsesie aproape pentru mine si recomand toturor sa-l descopere pe acest cineast.

Emanuel: Ce regizori (romani sau straini) ti-au influentat cariera, si de care te simti mai apropiata ca stil?
Cristina: M-au influentat si imi plac foarte mult Lucian Pintilie, cu Reconstituirea, Mircea VeroiuAdela, iar dintre cei straini cu care am crescut si m-au influentat sunt Guy Ritchie , Martin Scorsese, Woody Allen , Darren Aronofsky, Pedro Almodovar. 

Emanuel: Ce proiecte de viitor ai? Lucrezi la un lung metraj?
Cristina
: Raspund la acest interviu de la Londra, unde am inceput de curand masterul pe care-l urmez in regie de film la cea mai veche universitate de film din Uk, London Film School. Acest master dureaza doi ani. Voi avea de facut 8 filme scurte pe an, impreuna cu echipa formata din colegi. Asadar, ma asteapta doi ani de multa munca si acumulare de experienta. Intre timp pregatesc filmul de debut in lung metraj , la care am scris scenariul din iarna trecuta si pe care-l voi filma in acesta iarna. Este o minunata poveste de dragoste.

Emanuel: In final, as dori sa le transmiti ceva cititorilor site-ului CineFan.ro
Cristina
: Ma bucur ca sunteti alaturi de noi, ca ne urmariti. Voi sunteti cei prin intermediul carora putem relansa cinematografia romaneasca. Va asteptam din nou in cinematografe cat de curand cu noi productii.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Top