You are here
Home > Filme > Buna! Ce faci?: Interviu exclusiv cu Ionel Mihailescu

Buna! Ce faci?: Interviu exclusiv cu Ionel Mihailescu

Ionel Mihailescu s-a nascut pe 21 mai 1959 in Bucuresti. A absolvit Academia de Teatru si Film din Bucuresti.

Intre 1995 si 1997 a fost Lector universitar la Facultatea de Teatru din Cluj – Sectia actorie – Catedra de miscare si expresie corporala.

Din 1990 este actor la Teatrul Odeon.

Din multiplele roluri in teatru amintim: Lovell in Richard III de W. Shakespeare (r. Mihai Maniutiu), Gavrilescu in La Tiganci dupa M. Eliade (r. Alexander Hausvater), Polonezul in Fratii Karamazov dupa F.M. Dostoievski (r. Alexandru Vasilache), Lena in Gaitele de Alexandru Kiritescu (r. Alexandru Dabija), Gutman in Pyramus & Thisbe 4 you, dupa William Shakespeare (r. Alexandru Dabija), Magicianul / Ochi-nevricosi / Sotul / El in Cata speranta de Hanoch Levin (r. Radu Afrim) si multe altele.

In cinema este cunoscut pentru aparitiile sale in Acasa (1984, r. Constantin Vaeni, unde l-a interpretat pe Ion), Morometii (1985, r. Stere Gulea unde l-a interpretat pe Paraschiv), Balanta (1991, r. Lucian Pintilie, unde l-a jucat pe Titi) si alte cateva roulri secundare.

Rolul principal din comedia romantica Buna! Ce faci? reprezinta un nou inceput pentru Ionel Mihalescu, un actor extraordinar de talentat care beneficiaza acum de un rol cu adevarat memorabil.

Iata un interviu exclusiv acordat de Ionel Mihailescu site-ului CineFan:
Emanuel Lazarescu: Lumea te cunoaste dintr-o serie de filme de succes precum Morometii, Balanta si altele in care ai avut roluri mai mici sau mai mari. De ce pauza asta lunga de cinema? Ai ales sa joci mai mult la teatru? Te-ai indepartat cumva de cinema?
Ionel Mihailescu
: De indepartat de cinema… nu. Nu m-am indepartat niciodata. Ba dinpotriva. Dupa ce am terminat filmarile la Morometii m-am gandit ca trebuie sa fiu foarte atent la ofertele care vor urma si ce voi alege. Iata ca lucrurile nu s-au intamplat asa… la noi din pacate… fiind vorba si de Oscaruri si de traditii… noua ne lipseste aceasta traditie de a promova oameni talentati, oameni competenti… de a duce valoarea la o expresie viitoare. Ori in acest interval de la Balanta pana la Buna! Ce faci? este cam de 20 de ani. Asta nu inseamna ca eu am refuzat vreodata sa fac film. Asta nu inseamna ca nu am fost prezent daca am fost chemat… de foarte putine ori la probe de film. Deci este o intrebare… incuietoare ca sa ne jucam (rade). Ne uitam si jinduim cu totii la bunele traditii pe care le gasim in Marea Britanie, in SUA, dublate desigur de acea miza uriasa, de incasari, si asa mai departe. Dar in momentul in care vezi un tanar intr-un film, iar mai apoi daca talentul lui mai corespunde dupa trecerea la adolescenta… unde este marea schimbare si isi pastreaza calitatile si talentul, il vom revedea si la o alta varsta. El continua, el este folosit, la modul bun. Noi nu avem aceasta traditie… am mari indolieli din pacate ca regizorii cunosc actorii. O alta traditie practicata de dl. Lucian Pintilie, de dl. Liviu Ciulei.. a disparut in timp. Ei obisnuiau sa vina sa vada inca de la fostul Cassandra tinerele generatii de actori. Veneau apoi in teatrele profesioniste sa le vada evolutia in principal. Daca toate aceste lucruri dispar… ramane doar o masa de civili care vor sta intre actori si regizori. Ori aici orice fel de informatie devina nula, datorita subiectivismului.

Emanuel: Iata ca dupa 20 de ani ai reveni pot spune spectaculos. Intr-o comedie indrazneata, total diferita de ce s-a facut pana acum. Cum ai ajuns sa joci in Buna! Ce faci?
Ionel
: Dupa indelungi probe (rade). Si indelungi probe pentru partenera. Am fost chemat la casting si apoi rechemat.

Emanuel: Si in cele din urma, sansa ti-a suras…
Ionel: Da. Am iubit foarte tare acest scenariu. Mie mi se pare ca este imperios necesara o largire de orizont, o iesire a cinematografului romanesc din zona mizeriei, fie ca este mizerie umana sau fizica peste care calcam in fiecare zi. Trebuie sa ne amintim ca exista oameni care au vietile lor, care viseaza, care au proiecte, care vor sa ajunga undeva. Nu putem scoate “omul” total din acest univers intim si a-l plasa numai in mizerie. Este punctul meu de vedere. Faptul ca “omul” nu este reprezentat mi se pare destul de aberant in aceasta cursa de afirmare. Cine abordeaza mormanul cel mai mare de problematica sociala sau politica sau urbana… nu stiu. Exista omul… si oamenii au si calitati, nu numai defecte. Oamenii vad si altceva in afara de acest cotidian stupid, pe care din nefericire il traim in acesti ani.

Emanuel: De ce crezi ca regizorii din Romania se cramponeaza pe aceste subiecte care pe spectatori nu-i mai intereseaza de loc? De ce crezi ca regizorii din Romania nu doresc si altceva?
Ionel: Mi-e greu sa vorbesc in numele lor. Metoda socului, daca e sa observam cu distanta cuvenita este mult mai tentanta… Sigur ca publicul din Franta sau de aiurea va fi socat, publicul care a trait si s-a nascut intr-o democratie va fi socat de toate aceste subiecte legate de comunism sau post-comunism. Repet, eu nu pot judeca pe nimeni, dar acest film pe care l-am facut… mi-as dori foarte tare sa fie continuat in alte formule de alti regizori. Mi se pare deasemenea dramatic faptul ca filmul de dragoste a disparut cu desavarsire… ca am ramas cu un singur reper – Declaratie de dragoste a dl. Corjos. Filmul pe care l-am facut mi-a adus o mare bucurie. Tii minte ca l-am vazut impreuna pentru prima data la festivalul tau de la Iasi. Oamenii au foarte mare nevoie sa se vada reprezentati. Vietile lor sa fie personificate. Intamplarile prin care trec, similitudinile pe care ei le gasesc acolo ii indreptatesc intr-un fel si sa vina la cinema, si sa-si continuie viata altfel.

Emanuel: Crezi ca Buna! Ce faci? va schimba ceva in cinematografia romaneasca?
Ionel
: Sper. Sper sa fie o redeschidere catre noi, catre comportamentele umane. Publicul cinefil are nevoie de astfel de filme. Pentru ca altfel suntem niste robotei politico-civico infioratori. Loviti cand de politica, cand de strada.

Emanuel: Care e secventa preferata din film?
Ionel
: Nu m-am gandit niciodata la asta. Eu am fost intr-un proces de creatie continua ca sa zic asa, in ciuda conditiilor care “m-au ucis” la un moment dat. Ma refer la studioul unde s-au filmat interioarele si la lipsa de aer si caldura insuportabila care duce pana la lesin. Concentrarea era de trei ori mai mare, dublele ingrozitor de multe. De ce spun de duble, pentru ca atunci trebuie sa nu pierzi “adevarul”. Sa nu intri in rutina….

Emanuel: Trebuie sa ramai “in personaj”.
Ionel
: Da, sa ramai in personaj, sa ramai credibil si sa aduci ceva pe deasupra.

Emanuel: Deci din produsul final nu ai o secventa preferata ca iti aduci aminte de fimari, care au fost grele…
Ionel
: Da… bine… nu ma plang. Nu este vorba despre asta. Nu m-am gandit niciodata la asta… am vazut filmul acum 4 luni… lucrez incontinuu in teatru si chiar nu m-am gandit. El imi place si ma bucur foarte tare ca am avut aceasta sansa sa joc in el.

Emanuel: Ai accepta sa joci intr-o continuare?
Ionel
: Da. Cu placere.

Emanuel: Alexandru Maftei spunea ca daca ajunge la 50.001 spectatori va face o continuare. Crezi ca mai sunt povesti de explorat in relatia dintre personaje?
Ionel: Cum sa nu. Eu am iubit foarte tare scenariul, e absolut incantator. Si trebuie sa spun neaparat de dna. Lia Bugnar a carui scenariu este. Este incantator din punct de vedere al subiectului, al dinamicii, absolut minunat.

Emanuel : Cu cine te-ai inteles cel mai bine de pe platouri?
Ionel
: Eu am un stil foarte special de lucru. Care ma scuteste de orice fel de inconvenient in ceea ce priveste partenerii.
Emanuel: (rad) Asta lasa loc de alte intrebari…

Emanuel: Spune-mi ce alte proiecte ai dupa acest film? Ai primit ceva oferte pentru film? Sau te vei axa mai mult pe teatru?
Ionel: Mie imi place foarte mult, si mi-ai mai pus o asemenea intrebare la inceput… ma simt asa de extraordinar… cum altfel, fara falsa modestie si merit (zambeste). Nu, nu am primit nici o oferta si acesta este cred primul si singurul interviu pe care il dau legat de acest film si de cinema. As accepta cu placere o continuitate, dar asa cum spuneam… ceva ar trebui sa se schimbe.

Emanuel: Sa te atraga scenariul…
Ionel
: Da, sa ma atraga scenariul… povestea, fireste.

Emanuel: Putem spune ca astepti propuneri din partea tinerei generatii si nu numai…
Ionel: Da, cu placere. Si imi pun nadejede in tanara generatie. Ar fi foarte util ca aceasta tanara generatie sa mai calce din cand in cand in sala de spectacole, in sala de teatru. In felul asta poti sa vezi actorul jucand, poti sa ii simti talentul, emotia, forta. Toate calitatile… Si repet, nu printr-un tampon de civili care vin si recomanda: “ia-l pe ala, sau pe aia”, ca sa citez.

Emanuel: M-ai provocat aici… Britanicii sunt foarte buni la teatru. Iar foarte multi dintre actorii de film de la ora actuala, au plecat din teatru. Conteaza experienta din teatru in film?
Ionel
: Conteaza enorm. Teatrul este baza infinita a acestei profesii de actor. Sigur ca este foarte usor de purtat haina glorioasa a cinemaului care iti ofera posibilitatea acestui repetitiv “putem sa mai tragem o dubla”. Teatrul, prin divinitatea lui este in schimb mult mai exigent in fata publicului platitor. Daca ai gresit, greseala ramane acolo. Daca te-ai balbait, balba ramane acolo si este perceputa ca atare.

Emanuel: Dar pe de alta parte, in teatru ai bucuria de a comunica si de a vedea imediat reactia publiului…
Ionel
: Sigur ca da, este o priza directa cu publicul. Este o satisfactie extraordanara cand poti modifica si simti ca modifici atmosfera intr-o sala intreaga si pentru o audienta de peste 300 de spectatori. Si raspunzand acum practic… Al Pacino s-a intors la teatru… actorii britanici pe care i-am cunoscut… Emma Thompson de pilda, fiind intr-un turneu de teatru la Londra a venit sa vada un spectacol de-al nostru, Omor in catedrala de T.S. Eliot, in regia lui Mihai Maniutiu si am purtat o ora de discutii. Alan Rickman de asemenea…

Emanuel: Care e genial…
Ionel
: Exact, care e genial. Persoane foarte curioase la modul sublim… persone teribil de sociabile, care se intorc la teatru de fiecare data.

Emanuel: In final, ai ceva sa le transmiti celor care n-au vazut filmul si nu sunt hotarati daca sa vina sau nu la el?
Ionel
: Da. As spune ca ii astept cu mare drag. Ei de fapt reprezinta absolut totul, publicul spectator. Am o nerabdare… mai e foarte putin pana la premiera noastra (interviul a fost realizat cu doua zile inainte de premiera de joi 3 martie 2011 – n.r.) si i-as invita sa se destinda, sa mediteze si cel mai presus sa se bucure. Este o replica a lui Astrov in Unchiul Vanea de Cehov care spune la finalul piesei, “Omul normal este caraghios. Tu esti caraghios, deci esti normal”.

Emanuel: Foarte frumos. Asta chiar poate sa reprezinte si filmul vostru, Buna! Ce faci? oameni normali, in situatii normale. Cu bune si rele.
Ionel
: Exact, cu bune si rele, cu usorul ridicol care ne mai traverseaza viata in momentele in care noi credem ca suntem high high… si ne mai pune la punct din cand in cand… (rade copios).

Emanuel: In final un salut pentru cei care ne viziteaza site-ul?
Ionel
: Tot respectul pentru asta (rade). Pentru prietenii nostrii, tot respectul. Si repet, mi-as dori foarte tare ca acest film sa fie chiar un inceput, chiar o poarte deschisa catre noi, catre oameni. Cu totii avem aspiratii, cu totii ne dorim cate ceva. Cred ca filmul poate duce aceasta dorinta mai departe. Faptul ca traim intr-un “vid” absolut, asta nu inseamna ca suntem niste obiecte manipulate incontinuu. Puse cand pe masa, cand aruncate pe jos. Cred ca suntem in alta parte. Cred ca noi romanii, cu totii, suntem in alta parte. Si avem discernamant, si avem vietile noastre. Si putem sa gandim dincolo de acest fapt imediat. Cam atat (rade).

Emanuel: Eu iti multumesc, si sunt convins ca Buna! Ce faci? va insemna un nou inceput pentru tine. Si ai sa vezi, o sa-mi dai dreptate peste 6 luni sau un an cand ne vom mai intalni la un nou interviu si la o noua premiera cu rol principal!
Ionel
: Emi, abia astept… abia astept!!! Multumesc frumos! (rade).

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Top