You are here
Home > Berlinale > Primele doua zile in Berlin

Primele doua zile in Berlin

Am ajuns in Berlin marti pe la ora 15,35 cand avionul German Wings a aterizat pe aeroportul Schonefeld. Aici e un frig de mori! Am avut o groaza de colegi romani in avion: Raluca Papanicoglu si Mihai Gligor de la Transilvania Film, respectiv Romanian Film Promotion, Viorica Bucur, Madalina Rosca, Razvan Vasilescu, Catalin Moise si Radu Tiganas.

Am luat autobuzul 171 (2,80 euro biletul) pana la statia de metrou Rudow (U7) unde m-am intalnit cu dna Elvira care m-a condus in locatia unde sunt cazat. Mi-am cumparat un abonament pe toate liniile Berlin AB de 26,20 euro pentru ca o saptamana sa nu-mi mai bat capul cu biletele.

M-am cazat la o doamna tare draguta, Jutta, care rade copios (a reusit sa ma intreaca pana si pe mine!). Stau foarte aproape de statia de metrou Nollendorfplatz, ceea ce e super. In 10 minute ajung la Potsdamer Platz, locatia unde are loc Festivalul.

In prima zi am reusit sa fac o mica plimbare prin Berlin pana la Sony Center sa ma intersez de spectacolele cu Avatar in IMAX. Se pare ca aici ruleaza varianta dublata in germana, dar joia viitoare va fi si varianta engleza, asa ca mai astept putin 🙂

Prima zi s-a incheiat pe la ora 23 (24 ora Romaniei) cand am cazut lat si m-a luat somnul instantaneu.

A doua zi (miercuri) m-am trezit devreme si m-am dus la Hotelul Hyatt de unde mi-am ridicat acreditarea (60 de euro) care imi asigura intrarea la filme si la conferintele de presa. Acum sunt mai linistit cu bagde-ul la gat.

Mi-am continuat plimbarile prin Berlin pe la magazinele cu DVD-uri. Am observat avalansa de Blu-ray-uri din acest an. Nici diferenta de pret nu este atat de mare intre DVD si Blu-ray, la noi se exagereaza cu pretul enorm la Blu-ray-uri.

Mai pe seara m-am dus la standul Romaniei de la Martin-Gropius-Bau (unde Raluca Papanicoglu si Mihai Gligor terminasera amenajarea lui pentru debutul Market-ului de maine). Trebuie sa recunosc ca ei au fost printre cei mai harnici, multe standuri nefiind inca gata la momentul cand am plecat de acolo (pe la 7 seara).

Seara s-a incheiat pentru mine destul de repede (in jurul orei 23) pentru ca a doua zi incepe treaba serioasa 🙂

Iata cateva prime poze din Berlin:

berlinale2010_0

Avionul German Wings care ne-a adus cu bine in Berlin.

berlinale2010_1

Nollndorfplatz, locatia de unde iau metroul spre centru.

berlinale2010_2

Martin-Gropius-Bau, locatia unde se intalnesc distribuitorii din toata lumea pentru a cumpara filme.

berlinale2010_3

Afisele tenteaza cumparatorii de la market cu titlurile lor.

berlinale2010_4

Eu la standul Romaniei, alaturi de afisul filmului romanesc din competitia oficiala, Eu cand vreau sa fluier, fluier

berlinale2010_5

… si alaturi de afisul acestei editii a Berlinalei.

berlinale2010_6

Vedere din holul Mall-ului Arkaden, de langa Berlinale Palast (aici sunt casele de bilete pentru filmele din Festival).

berlinale2010_7

Ursul rosu anunta inceperea de maine a Berlinalei.

berlinale2010_8

Filmul romanesc beneficiaza si el de un poster urias pe unul din locatiile cu afisele de la Berlinale.

berlinale2010_9

Berlinale Palast e gata pentru Gala de maine si pentru intreg Festivalul.