You are here
Home > Berlinale > Interviuri: The Messenger (Woody Harrelson, Ben Foster)

Interviuri: The Messenger (Woody Harrelson, Ben Foster)

La conferinta de presa ce a urmat dupa filmul The Messenger au fost prezenti: regizorul Oren Moverman si actorii Woody Harrelson si Ben Foster.

img_1174

WOODY HARRELSON la Berlinale 2009 (foto de Cristofor Lazarescu).

Iata ce au raspuns la intrebarile jurnalistilor:

Regizorul Oren Moverman: Stiu ca nu se obisnuieste asta la o conferinta de presa, dar as vrea sa va pun eu o prima intrebare. Cum vi se pare filmul?
Cineva din sala: Fucking amazing! (toti din sala rad)
Woody Harrelson: Scuzati-ma, nu cred ca am auzit bine, s-a spus “fucking amazing”? (razand)
Oren Moverman: Nu mai, au spus “wonderful” (razand)
Ben Foster: Nu-i asa ca Woody are un fund frumos? (razand) (n.r. – in film Woody Harrelson apare gol intr-o secventa).
Woody Harrelson: Doamne, chiar se intampla asta? (razand) (toti din sala rad)

Rep: Cred ca filmul nu este perfect, dar este emotionant. As vrea sa stiu daca exista un distribuitor american pentru el, si care dintre cei doi eroi din film este “Mesagerul” din titlu?
Oren Moverman: In acest moment suntem in negocieri cu distribuitorii. In ceea ce priveste titlul, mesagerul este evident doar unul, si asta vor afla spectatorii cand vor vedea filmul.

Rep: Te-a influentat viata personala in realizarea acestui film?
Oren Moverman: Trecutul meu israelian il iau cu mine peste tot. Stiam cum merg treburile la noi, dar in acest film este vorba de armata SUA si a trebuit sa ne documentam sa fie totul cat mai apropiat de realitate.

Rep: Armata a sustinut filmul?
Oren Moverman
: Da, armata ne-a sustinut. Au citit scenariul, ne-au dat indicatii. Am avut alaturi de noi un locotenent pe platouri care a avut grija sa nu stricam ceva. Cred ca au sustinut filmul pentru ca in aceste misiuni de aducere a vestilor proaste familiilor este o treaba de onoare, foarte emotionala.

img_1121

BEN FOSTER la Berlinale 2009 (foto de Cristofor Lazarescu).

Rep: Cum ati dezvoltat personajele?
Ben Foster: Woody?
Woody Harrelson: Ben?
Oren Moverman: Asa au dezvoltat personajele. (toata sala izbucneste intr-un ras galagios)
Ben Foster: Am lucrat cam o luna inainte, am petrecut ceva timp impreuna. Am vorbit cu asistentele dintr-un spital cu raniti de razboi. Am vazut documentare, am stat de vorba cu oameni care au pierdut pe cineva in razboi. A fost o munca grea.

Rep: Este acesta un film antirazboi?
Oren Moverman: Nu este un film pro razboi. Nu stiu. Daca vezi filmul si vezi consecintele deciziilor de a merge la razboi, evident aici este vorba de fictiune, dar daca il vezi, atunci nu este un film antirazboi.
Woody Harrelson: Mai poti repeta o data, te rog?… (rade)
Oren Moverman: Nici nu stiu ce am spus (rade). Filmul arata evident o parte a razboiului care nu este favorabila nimanui. E despre deciziile pe care le iei, si odata luate, oamenii trebuie sa traiasca cu ele. Pe langa politica, ce m-a atras a fost sa evit subiectele specifice unui razboi si sa prezint acea experienta cu care avem de-a face fiecare la un moment dat: telefonul pe care il primim sa ne anunte moartea cuiva.
Woody Harrelson: N-as vrea sa spun ca este un film anti-razboi, prefer sa spun ca este pro pace. Eu am fost un aparator al pacii mereu. Mai presus de toate este important sa intelegem prin ce trec acesti soldati. Ei nu se duc la razboi pentru bani, ci pentru ca pot face ceva pentru tara lor. Orice parere as avea despre razboaie, am un deosebit respect pentru soldatii care se duc la razboi. (cei din sala incep sa aplaude).

Rep: Cand ai inceput lucrul la proiect?
Oren Moverman
: Acum 3 ani am inceput sa scriu scenariul impreuna cu Alessandro Camon. A trecut prin mai multe stadii, si au fost in discutii cativa regizori pentru el, dar in cele din urma am decis sa-l regizez chiar eu.

img_1082

Regizorul OREN MOVERMAN la Berlinale 2009 (foto de Cristofor Lazarescu).

Rep: Filmul a fost prezentat la Sundance. Care a fost reactia acolo?
Oren Moverman
: A fost o reactie foarte buna. Lumea a fost socata, dar a fost difuzat tarziu in noapte (rade). Lumea nu se astepta la ceva de genul asta. De obicei vedem in filme problema aducerii vestilor proaste legate de cei morti pe front, din perspectiva familiei indurerate, si nu din prisma celor care trebuie sa aduca aceste vesti, nu stim cat de greu le este.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Top