You are here
Home > Berlinale > Interviuri: Deutschland 09 (13 regizori germani, printre care Tom Tykwer, Fatih Akin, Dani Levy)

Interviuri: Deutschland 09 (13 regizori germani, printre care Tom Tykwer, Fatih Akin, Dani Levy)

La conferinta de presa a filmului Deutschland 09 – 13 Kurze filme zur lage der nation (Germany 09 – 13 short films about the state of the nation) au participat toti cei 13 regizori ai filmului, Fatih Akin, Wolfgang Becker, Sylke Enders, Dominic Graf, Christoph Hochhausler, Romuald Karmakar, Nicolette Krebitz, Dani Levy, Angela Schanelec, Hans Steinbichler, Isabelle Stever, Tom Tykwer, Hans Weingartner, precum si cei doi producatori: Dirk Wilutzky si Verena Rahmig.

deutschland09

Iata o scurta trecere in revista a ceea ce au raspuns la intrebarile jurnalistilor:

Rep: Cum ati ajuns sa fiti implicati in acest proiect?
Fatih Akin
: Tom m-a intrebat, si am zis da. Asa am ajuns sa fiu implicat in proiect.
Wolfgang Becker: Si pe mine la fel. Tom m-a intrebat. Tom Tykwer (rade si la fel si toata sala). Nu, e adevarat, m-a intrebat si am fost incantat ca a facut-o. Nu mai facusem un film de ceva vreme, asa ca m-am simtit onorat sa fac parte din acest proiect.
Sylke Enders: Pe mine m-a intrebat Dirk Wilutzky. Am fost interesata de proiect, dar si putin speriata de deadline-ul proiectului. Am avut la dispozitie 3 saptamani pentru a face fiecare filmul lui.
Martin Gressman: Cred ca Dirk Wilutzky si Tom l-au intrebat pe Dominik Graf si el a zis da.
Christoph Hochhausler: As vrea sa spun ceva putin diferit. Cred in cooperare, si a fost minunat sa lucrez cu toti acesti oameni, am fost impresionat ca acest proiect a iesit pana la urma. Si asta i se datoreaza lui Tom, care a reusit sa ne uneasca pe toti si sa ne puna la lucru.
Romuald Karmakar: Tom Tykwer m-a contactat si pe mine. Ne cunostem din 1991-1992. Cand am auzit ca va fi despre Germania, am fost interesat de proiect inca de la inceput. M-a interesat ca era un grup heterogen, exact cum a spus si Christopher.
Nicolette Krebitz: Si pe mine tot Tom m-a intrebat (toti din sala incep sa rada). Si am fost surprinsa, nu m-am mai putut gandi la nimic. Iti multumesc Tom pentru sansa acordata.
Dani Levi: Eu l-am intrebat pe Tom daca pot face parte din proiect (toata sala izbucneste intr-un ras molipsitor). Nu, e adevarat, eu l-am intrebat pe Tom daca pot participa. I-am spus “Nu poti face asta fara mine!” si mi-a fost permis sa vin in proiect (rade, si sala la fel).
Angela Schanelec: Dirk m-a intrebat pe mine, dar cred ca pentru ca Tom i-a spus ca ar trebui sa ma intrebe (rade si sala la fel). Am intrat mai tarziu in proiect si am fost incantata ca am putut participa si am fost lasata sa fac un film pe aceasta tema a Germaniei.
Hans Steinbichler: Eu as vrea sa-l intreb pe Tom cum de am fost ales pentru acest proiect. N-am intrebat care a fost motivul, l-as ruga sa explice care a fost motivul. (rade)
Isabelle Stever: Verena Rahmig m-a intrebat pe mine si am fost incantata sa am atata libertate in acest proiect, atata timp cat respectam deadine-ul.
Tom Tykwer: Cred ca eu trebuie sa fac putina lumina asupra acestui subiect, si cu mai multa precizie. Bineinteles ca inainte de toate a fost acea curiozitate de a vedea cum vom lucra toti impreuna la acest proiect. Un grup atat de divers. Am vrut ca oamenii sa vina cu idei despre acest subiect. Originea vine dintr-o conversatie pe care am avut-o cu niste reprezentati ai televiziunii germane. Si ne gandeam cum ar fi sa facem un film asemanator cu cel de acum 30 de ani, Deutschland im Herbst / Germany in Autumn din 1978. Si daca incercam sa gasim un grup de oameni, care sa lucreze impreuna si sa creeze un film care sa insemne ceva tocmai luat ca un intreg. Este si putin o nebunie sa ai 13 personalitati atat de excentrice si sa faci un film, care pana la urma functioneaza. Au mai fost si altii care au vrut sa fie implicati, dar pe parcurs au abandonat proiectul din diverse motive, implicarea lor in alte filme, unele regizoare au ramas insarcinate, etc.
Hans Weingartner: Tot Tom m-a intrebat si pe mine, si m-am gandit de ce m-am implicat. A fost o reactie in mine care m-a facut sa ma implic. Vroiam sa cunosc si alti regizori germani, sa-mi cunosc colegii regizori mai bine. Intotdeauna am fost pentru munca in echipa. Plus ca am avut posibilitatea sa fac un scurt metraj repede, pentru ca un lung metraj dureaza mai mult.

Rep: De ce ai ales acest subiect pentru scurt metrajul tau? (Filmul este despre Murat Kurnaz, un detinut acuzat pe nedrept care traieste acum in Germania).
Fatih Akin: Este greu sa vorbesti despre motivatii. Am avut sentimentul ca acest film va exprima niste emotii. Vroiam ca lumea sa-si aduca aminte de acest subiect. A fost o eroare teribila care a fost uitata. N-am vrut ca lumea sa uite.

Rep: Pe tine te-a deranjat schimbarea layoutului cotidianului Frankfurter Allgemeine Zeitung? (In film, un barbat enervat de schimbarea layoutului ziarului Frankfurter Allgemeine Zeitung merge in birourile publicatiei si ii impusca pe cei responsabili. Ca idee, ziarul FAZ prezenta inainte numai texte, iar in noul layout se folosesc pozele color si un alt font pentru texte. Intamplarea este insa fictiva, nu este bazata pe fapte reale, desi criticile la adresa schimbarii ziarului au fost intens criticate de cititori – n.r.).
Hans Steinbichler: Citeam si eu ziarul si am fost foarte enervat de schimbarea de atunci (rade si sala la fel cu el). In acel moment ma intrebam ce e cu mine, si m-am pus in locul personajelor din film. Si m-am gandit cum as fi reactionat eu mai rau. Bineinteles ca n-am putut implica in film pe nimeni de la FAZ. Cam asta m-a astras la subiect, sa raspund la o emotie din mine.

Reg: Cui i se adreseaza acest film, cine sa il vada?
Dirk Wilutzky
: Toti cei care se gandesc la tara asta in care traim trebuie sa vada filmul.

Rep: Cum ati colaborat cu ceilalti regizori?
Dani Levi: Ne-am inteles reciproc, asta a fost cel mai important. Am avut intalniri, am discutat, si cu producatorii mult. Toate scenariile au circulat intre noi, toate filmele au fost prezentate celorlalti. Toti au stiut totul despre proiect in orice moment. A fost o transparenta totala. Am discutat mult si daca sa-l prezentam la Berlinale, din cauza presiunii timpului.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Top